Näytä kaikki palautteet

Lasse-Pekka: Pelastusopiston testit läpi kiitettävin arvosanoin

Olin miettinyt jo pitkään personal trainerin ohjaukseen hakeutumista. Halusin päästä tarpeeksi hyvään kuntoon pelastusopiston kokeita varten. Oma työ aiheuttaa treenaamiseen haasteita, koska voin treenata vain joka toinen viikko.

Vaikka olinkin käynyt jo yli 3 vuotta itsenäisesti salilla, en tahtonut saada viimeistä buustia treeneihin. Oikean trainerin löytäminen on ollut monesti tutuille hankalaa ja pelkäsin sen olevan sitä myös minulle. Seurasin muutaman kerran sivusta Alasintien Liikussa, kun Mikko opasti asiakasta treeneissä. Mikon toiminnasta huokui ammattitaito, positiivinen asenne ja aito välittäminen asiakkaan edistymisestä. Koppasin Liikun seinältä Mikon käyntinkortin ja pistin sähköpostia.

Tavoitteena oli saada varsinkin kestävyyttä lisää. Myös ruokatottumukset meni ihan uuteen uskoon, jotta sekin osa-alue olisi kunnossa ja tukisi täysin treeniä. Mikko pistikin heti miehen töihin ja todella hyviä ohjelmia oli viikosta toiseen.

Lopulta tavoitteet saavutettiin todella hyvin. Pääsin pelastuopiston lihaskuntotesteista lisäpisteillä läpi ja kutsu pääsykokeisiin tuli. Painoa lähti melkein 12kg pois ja lihaskunto parani selvästi.

Olen ollut erittäin tyytyväinen Mikon valmennukseen. Hän oli aina iloisella mielellä vastassa, kun treenit alkoivat ja teki monipuoliset sekä haastavat treenit.

Kiitokset vielä Mikolle, sait tästäkin sohvaperunasta viimeiset tehot revittyä irti!

Mikon kommentit:

Lasse-Pekan kanssa touhuttiin 6kk ajan tavoitteellisia treenejä, tähtäimenä pelastusopiston kuntotestit. Vaikka Lasse-Pekan työtilanteen vuoksi treenaaminen oli mahdollista vain joka toinen viikko, niin silti miehestä saatiin huippu suorituskyky irti. Optimaalista ylikuormittamista, laadukasta ravintoa ja nousujohteisia treenejä vedettiin 6kk:n ajan ja tulos oli mitä parhain! Miehestä lähti jo 3kk:n aikana 10 kiloa rasvaa pois, samalla puolierot saatiin kuntoon sekä lapatukeen ja keskivartaloon sen verran jerkkua, että haastavampiinkin harjoituksiin päästiin käsiksi.

Loppujen lopuksi kuntotestit paranivat huomattavasti:

Kyykky: 23+25=48 –> 32+30=62
Leuanveto: 9 –> 15
Etunojapunnerrus:(kädet irti lattiasta joka toiston jälkeen) 15 –> 25
Vatsat: 23+16=39 –> 28+22=50
Pystypunnerrus: v 9 o 10 –> v 25 o 25 (10kg)
Kulmasoutu: v 21 o 20 (25kg) –> v 31 o 31 (27,5kg)
Vauhditon pituus: 199 cm –> 223 cm

Lisäksi pelastusopiston testit pärähti kiitettävin arvosanoin läpi! 🙂